Saga Auto powstała w 1996 roku, choć jej korzenie sięgają jeszcze początku lat dziewięćdziesiątych.
Rozpoczęliśmy budowę naszej oferty od filtrów. Pierwszą naszą linią produktową były filtry MAX kupowane bezpośrednio od naszego japońskiego partnera firmy TOWA Corporation.
Potem pojawiły się klocki firmy Kashiyama, zawieszenia CTR oraz oferta świec zapłonowych firmy DENSO.
Dziś już rzadko kto pamięta że to właśnie SAGA AUTO wprowadzała te linie produktowe na rynek polski i przez wiele lat była ich wyłącznym dystrybutorem. Nasza długoletnia praca z partnerami w Japonii i Korei przyczyniła się do faktu, iż obecnie jesteśmy oficjalnymi dystrybutorami prawie wszystkich liczących się producentów części zamiennych z terenu Azji.
W naszej ofercie znajdują się produkty tak znanych marek jak: AISIN, AKEBONO, DENSO, EXEDY, GMB, NSK, NTN, BANDO, PHC VALEO, CTR, SANGSHIN, KASHIYAMA, TAMA, MITSUBOSHI, SUN, SEIWA, STONE-GASKET, TPR, KAYABA, SNR.
Jesteśmy oficjalnymi dystrybutorami na terenie Polski w/w marek dlatego możemy zapewnić ich najwyższą jakość wykonania, gwarantowaną poprzez autoryzowane kanały dystrybucji.
Produkty najbardziej znanych i rozpoznawalnych marek są wsparte ofertą dwóch linii wieloproduktowych: Japan Line (wyroby porównywalne jakościowo do produktów OE) oraz Service Parts (najpopularniejsza na naszym rynku linia produktów aftermarketowych do samochodów japońskich i koreańskich oferująca bardzo szeroki program w wyjątkowo atrakcyjnych cenach).
Sprowadzając części z Niemiec trafiliśmy na dostawcę filtrów do aut japońskich. W tym czasie takich samochodów nie brakowało w naszym kraju, część z nich pochodziła jeszcze z importu organizowanego przez Pol-Moty (Toyoty Corolle i Cariny, Daihatsu Charade). Brakowało natomiast serwisu. Szybko okazało się, że sprzedawane przez nas filtry nie mają w tamtym momencie żadnej konkurencji, więc konsekwentnie inwestowaliśmy w tym kierunku. Dziś, jesteśmy już specjalistami w kwestii części do aut japońskich i koreańskich. W ciągu prawie 20 lat działalności wyselekcjonowaliśmy najlepszych dostawców, a dzięki wieloletniej współpracy z nimi cieszymy się też bardzo dobrymi warunkami współpracy handlowej.
Część z nich trafiła już do świadomości kierowców i jestem przekonany, że mamy w tym pewną zasługę. W końcu to my wprowadziliśmy na polski rynek markę Denso i przez 8 lat byliśmy jej jedynym przedstawicielem na naszym rynku. Dopiero, gdy Denso zdecydowało się na ekspansję na całym europejskim aftermarkecie, produkty tej firmy trafiły do oferty innych dystrybutorów w Polsce. Poza tym jesteśmy przedstawicielami prawie wszystkich japońskich firm, które dostarczają swoje części producentom pojazdów "na pierwszy montaż". Wyjątkiem są konkurenci naszych partnerów z Denso, czyli firma NGK.
Dziś każdy szuka jednak równowagi między ceną a jakością. Dzięki bliskim kontaktom na japońskim i koreańskim rynku udało nam się stworzyć własną markę - "Japan Line", która stanowi "średnio-wyższą półkę" naszej oferty i ten segment najszybciej się nam rozwija. W odróżnieniu od wielu "własnych brandów", pod nazwą Japan Line sprzedajemy części w pełni markowe. Wynika to z faktu, że producenci azjatyccy mają dość sztywną politykę cenową. Na przykład paski rozrządu firmy Mitsuboshi mają podobne ceny na całym świecie, ale okazuje się, że można je kupić taniej pod warunkiem, że przełoży się je do pudełka z własnym logo. Z czasem było coraz więcej firm chętnych na taki układ, a nasi klienci mają dzięki temu wybór. Tymczasem po zamontowaniu takiej części w samochodzie nie ma już żadnej różnicy między naszą marką a marką japońską. Dodatkowo warsztat może osiągnąć tu większą marżę niż w przypadku części w oryginalnym pudełku japońskiego producenta.
Mamy też segment budżetowy, który stanowi nasza druga własna marka czyli "Service Parts". Przy zachowaniu dobrej jakości są to części sprzedawane po niższych cenach, dzięki czemu warsztaty są w stanie zaproponować wykonanie naprawy klientom, którzy ostrożnie planują wydatki.
ul. Ordona 3
01-237 Warszawa