Saga Auto powstała w 1996 roku, choć jej korzenie sięgają jeszcze początku lat dziewięćdziesiątych. Rozpoczęliśmy budowę naszej oferty od filtrów. Pierwszą naszą linią produktową były filtry MAX kupowane bezpośrednio od naszego japońskiego partnera firmy TOWA Corporation. Potem pojawiły się klocki firmy Kashiyama, zawieszenia CTR oraz oferta świec zapłonowych firmy DENSO. Dziś już rzadko kto pamięta że to właśnie SAGA AUTO wprowadzała te linie produktowe na rynek polski i przez wiele lat była ich wyłącznym dystrybutorem. Nasza długoletnia praca z partnerami w Japonii i Korei przyczyniła się do faktu, iż obecnie jesteśmy oficjalnymi dystrybutorami prawie wszystkich liczących się producentów części zamiennych z terenu Azji.
Idea stworzenia linii Japan Line wynikła z pomysłu zaproponowania klientom produktu o najwyższej jakości w możliwie najlepszej cenie. Te z pozoru wykluczające się cechy zostały pogodzone dzięki zaoferowaniu produktów rynku OE pochodzących od najlepszych producentów japońskich, koreańskich i tajwańskich w brendzie Japan Line. Te same produkty sprzedawane w opakowaniach producenta mają najczęściej znacznie wyższe ceny. Wynika to z polityki danego dostawcy, który na wyroby sprzedawane pod własną marką stosuje jednolitą politykę cenową dla większości rynków.
Jak zaproponować stosunkowo niedrogi produkt w jakości satysfakcjonującej odbiorcę końcowego? Taki dylemat powstał w momencie tworzenia linii produktowej „Service Parts’’, a rozwiązanie okazało się relatywnie proste. Problem wysokich kosztów produkcji dotknął praktycznie wszystkich liczących się producentów części zamiennych. Dotyczyło to zarówno firm japońskich jak i tych ulokowanych w Europie. Aby obniżyć koszty własne zaczęto przenosić swoją produkcję do krajów taniej siły roboczej. Wiele znanych firm produkujących części zamienne ulokowało swoje nowe fabryki na terenie Chin, Malezji czy Indii.
Topowy japoński producent układów sprzęgłowych (zestawów sprzęgieł, kół DMF oraz hydrauliki sprzęgłowej), układów chłodzenia (pomp wody), układów hamulcowych(klocki hamulcowe oraz hydraulika), układów transmisyjnych (zestawy rozrządu z pompą wody oraz nastawników faz rozrządu) oraz wielu innych części samochodowych. AISIN SEIKI CO., Ltd. został założony w 1965 roku. Jest obecnie piątym pod względem wielkości producentem części zamiennych na świecie. Jego produkty są fabrycznie stosowane w wielu markach pojazdów jako oryginalne.
Produkuje układy wtryskowe dla silników benzynowych i wysokoprężnych, części elektryczne, świece zapłonowe, systemy chłodzenia i klimatyzacji, wycieraczki oraz inne części samochodowe. Firma DENSO została założona w Japonii w 1949 roku przez Toyota Motor Company. Obecnie to drugi pod względem wielkości obrotu producent części zamiennych na świecie. Dostarcza szeroki wachlarz produktów dla wielu koncernów samochodowych na pierwszy montaż.
Japońska firma specjalizująca się w produktach związanych z układami transmisyjnymi. Dla rynku aftermarketowego najważniejszymi produktami BANDO są: paski wieloklinowe, paski klinowe oraz paski rozrządu. BANDO zostało założone w Japonii w 1906 roku. Najwyższe standardy jakościowe produktów BANDO sprawiły że firma jest dostawcą dla wiodących marek producentów pojazdów.
Główny dostawca układów zawieszenia i kierowniczego dla wszystkich producentów aut koreańskich. Dostawca dla rynku OE: HYUNDAI, KIA, GM, DAEWOO, CHEVROLET, FORD, CHRYSLER. Oferuje dla rynku AfterMarket następujące produkty: układ zawieszenia (sworznie wahacza, łączniki, stabilizatora, wahacze, elementy gumowe i gumowo-metalowe) układ kierowniczy (końcówki drążka, drążki kierownicze, wsporniki układu kierowniczego)
W ofercie znajdziemy części: układu transmisyjnego (napinacze i rolki pasków rozrządu i wieloklinowych), układu chłodzenia (pompy wody, wiatraki wentylatora), układu przeniesienia napędu (krzyżaki wałów napędowych), układu zawieszenia (sworznie wahacza, łączniki stabilizatora, wahacze), układu kierowniczego (końcówki drążka kierowniczego, drążki kierownicze, wsporniki układu kierowniczego) oraz łożyska i piasty kół.
Japoński producent specjalizujący się w elementach układu hamulcowego (klocki hamulcowe, szczęki hamulcowe). Posiada obecnie najszerszą ofertę tych części do pojazdów produkowanych w Azji. Jest drugą firmą w Japonii pod względem sprzedaży wśród producentów układów hamulcowych.
Koncern NSK (Nippon Seiko Kabushiki Kaisha) został założony w roku 1916. Było to wtedy pierwsze japońskie przedsiębiorstwo produkujące łożyska. Na dzień dzisiejszy koncern NSK dysponuje największym udziałem w rynku łożysk w Japonii i jest jednym z najważniejszych światowych producentów tych wyrobów. Wyroby: łożyska walcowe i kulkowe, piasty kół, łożyska układu sprzęgłowego oraz inne części samochodowe.
Eiken Industries Co., Ltd to japoński producent filtrów (oleju, powietrza, kabinowych i paliwa). Są one dystrybuowane na rynku aftermarketowym pod nazwą VIC. 100% produkcji jest wytwarzanych w Japonii stąd każdy produkt posiada oznaczenie "MADE IN JAPAN".
Główny dostawca klocków hamulcowych i szczęk hamulcowych dla wszystkich pojazdów produkowanych w Korei Południowej: HYUNDAI, KIA, GM DAEWOO,GM CHEVROLET, MOBIS, SSANGYONG. Dostarcza również swoje wyroby dla Mitsubishi (samochody ciężarowe).
Jest wiodącym japońskim producentem specjalizującym się w elementach kontroli termiki oraz ciśnienia. Ich produkty są dostarczane dla producentów japońskich pojazdów: NISSAN, SUBARU i SUZUKI. TAMA Enterprises dostarcza swoje wyroby do ponad 130 krajów na całym świecie. Wyroby: termostaty, termo-sensory, termo-przełączniki oraz przełączniki ciśnieniowe.
ul. Ordona 3
01-237 Warszawa